Ibiza – den magiske øya!

Categories Blogg, Reise
Ibiza har et rykte som et festparadis. Og det er sant at Ibiza har et pulserende og legendarisk natteliv, men det er også så mye mer til denne magiske øya! Nå, i sommerferien, fikk jeg lyst til å avsløre de forskjellige sidene til Ibiza som gjør det til et av mine favorittmål.

Naturen: Utover de pulserende, har Ibiza et fantastisk naturlandskap. Fra uberørte strender med krystallklart turkist vann til høye klipper og skjulte viker, er øya et fristed for naturelskere.

Es Vedrà: denne må nevnes for seg. Energien til Es Vedrà er bare magisk. Den følelsen av indre ro, klarhet og glede jeg opplever når jeg ser solnedgangen fra klippene over Es Vedrà,  kan ikke forklares. Det må oppleves. Kan bare si om igjen at det er magisk. Sunset Magic!

Historiske skatter: Ibizas historie strekker seg tusenvis av år tilbake, og kulturarven er rik og mangfoldig. Gamlebyen i Dalt Vila, er et UNESCOs verdensarvsted, og det er en nytelse å vandre gjennom de trange brosteinsgatene med gamle bygninger og sjarmerende butikker.

Gastronomi: Hva kan jeg si? Ibizas kulinariske scene er en fristende blanding av tradisjonelle middelhavssmaker og innovativ gastronomi. Enten du er en foodie eller ikke, gled deg!

Dagstur til Formentera: Det er bare å hoppe ombord på en ferge og i løpet av bare 30 minutter er man  i Formentera. Sjarmen med øya er at den har en utrolig avslappet atmosfære. Med færre turister utstråler øya en følelse av ro. Lei en sykkel, og tråkk i vei (det er også EL-sykler til leie hvis du ikke vil tråkke) og utforsk de sjarmerende landsbyene, fyrtårnene eller nyt fersk sjømat på restauranter ved stranden med et vakkert landskap av hvite strender og turkist vann.

Jeg pakker med meg følelsen av eventyr og vet at uforglemmelige øyeblikk og kjære minner venter på meg. Ut på tur aldri sur! 😊

Hudrutinene på reisen? : Jeg gjør det enkelt, jeg renser, toner og nærer huden om kvelden før jeg legger meg, og hver morgen renser, toner og fukter jeg huden med C-vitamin produkter. Ble det litt sent kvelden før (det er tross alt Ibiza) så legger jeg på en sheet maske på øyne og ansikt i 15 minutter mens jeg gjør andre ting. Og gjennom hele dagen? Solkrem!! Easy Peasy.

Klem fra Beauty & Skin Norway ❤️❤️❤️

2 kommentarer

2 thoughts on “Ibiza – den magiske øya!

  1. Helt enig, Ibiza ER et virkelig ferieparadis! Det er sikkert mange andre også som har fantastiske minner derfra, eller hva?

    1. Hei Ellen! Takk for kommentar og så fint at du også synes det er et ferieparadis. Jeg gleder meg til å høre om andres opplevelser med Ibiza og Formentera! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *